Sirtos with Turks (22’), Tahsin İşbilen, Turkey

Μολονότι υπάρχουν ακόμα ιστορικές διαφορές ανάμεσά τους, Η Ελλάδα κα η Τουρκία παρουσιάζουν γεωγραφικές, κοινωνιολογικές και ψυχολογικές ομοιότητες. Η βαθειά ύφεση που πλήττει την Ελλάδα έχει προκαλέσει ευελιξία στην έκδοση βίζας, με αποτέλεσμα οι Τούρκοι να έχουν περισσότερες δυνατότητες να επισκεφτούν τα ελληνικά νησιά. Το ίδιο συμβαίνει και από την άλλη πλευρά. Αυτό το Μεσογειακό ραντεβού θα είναι το βασικό θέμα: Ενθουσιασμός, φαγητά, μουσική, περιβάλλον και πολλές εικόνες. Εξαιτίας της μετονομασίας του Τούρκικου καφέ σε Ελληνικό τη δεκαετία του 80, σήμερα οι Έλληνες προσπαθούν να μιλήσουν τούρκικα. Μερικές φορές οι καταστροφές οδηγούν σε καλύτερες συνθήκες. Τα δύο έθνη, παρά τις διαφορές και το φόβο του παρελθόντος, έχουν αρχίσει να βλέπουν τα κοινά σημεία τους.

I Am The People (111′), Anna Roussillon, France

Τον Ιανουάριο του 2011, αντικυβερνητικές διαδηλώσεις λαμβάνουν χώρα στην Αίγυπτο. Την ώρα που χιλιάδες διαδηλωτές συγκεντρώνονται στο Κάιρο, φτωχοί χωρικοί από το Βορρά ακολουθούν την τεταμένη κατάσταση στην πλατεία Ταχρίρ απο τις οθόνες των τηλεοπτικών τους δεκτών και τις ημερήσιες εφημερίδες. Το ντοκιμαντέρ καλύπτει την πολιτική αλλαγή στην Αίγυπτο μέσα από τη δική τους οπτική γωνία, από την ανατροπή του Προέδρου Μουμπάρακ μέχρι την εκλογή του Μοχάμεντ Μόρσι. Το φίλμ αποκαλύπτει τη ελπίδα και την απογοήτευση των χωρικών και δείχνει ‘οτι πάρα τα άγρια γεγονότα, η ζωή τους έχει αλλάξει ελάχιστα.

Leslie’s Journey (75’), Marcos Nine Bua, Spain

Τον Ιούνιο του 1943, μια γερμανική JU-88 μοίρα κατέρριψε ένα επιβατηγό αεροπλάνο στα ανοικτά των ακτών της Cedeira (Γαλικία, Ισπανία). Δεν υπήρξαν επιζώντες. Μεταξύ των επιβατών ήταν νια εξέχουσα προσωπικότητα, ο Leslie Howard, ο οποίος ήταν Εβραίος και αντι- ναζιστής. Αυτό το φίλμ αποτελεί μια ιστορία για το τί θα μπορούσε να είχε γίνει κατά το τελευταίο ταξίδι του συγκεκριμένου επιβάτη.

The Forgers of History (52′), Michaël Prazan, France

Το ντοκιμαντέρ «Οι Πλαστογράφοι της Ιστορίας» είναι η ιστορία του ιστορικής αναθεώρησης που εμφανίστηκε στη Γαλλία και την Ευρώπη αμέσως μετά το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, δείχνοντας πώς αναπτύχθηκε και διαδόθηκε σε διαφορετικά σημεία του κόσμου τις τελευταίες δεκαετίες. Το φίλμ ανατρέχει στη γέννηση και διάδοση αυτού του κινήματος, αναλύει τις διάφορες πτυχές του και περιγράφει  την επίδραση των θεωριών στην κοινή γνώμη. Στο δεύτερο μέρος αναδεικνύεται ένα περιστατικό το οποίο δεν είναι ευρέως γνωστό:

La Sirène de Faso Fani (89′), Michel K. Zongo, France/Burkina Faso/ Germany

Για μεγάλο χρονικό διάστημα, η Ουακουντούγκου θεωρείτο η κύρια πόλη κλωστοϋφαντουργίας της Μπουργκίνα Φάσο, μια φήμη που δημιουργήθηκε από την ύπαρξη ενός εργοστασίου, το Φάσο Φάνι, όνομα το οποίο προέρχεται από ένα πολύχρωμο φύλλο βαμβακιού, ευρέως διαδεδομένο στη Δυτική Αφρική.

Ολόκληρη η πόλη ξυπνά κάθε πρωί από τη σειρήνα της Φάνι.

Our own Ceylon, essay from natural born foreigners (15΄), Sergio García Locatelli, Spain & Perou

Το ταξίδι ως μια αναζήτηση ενός ζευγαριού για να κατανοήσει την τοπική πραγματικότητα μέσα από τη ματιά ενός ξένου παρατηρητή. Πως άραγε μια εθνωτική ομάδα της Σρι Λάνκα ζει από σεβασμό και θαυμασμό

BREF (30’), Cristina Pitouli, Spain

Bref trailer from Christina Pitouli on Vimeo.

Μετανάστες από την Αφρική που ζουν στην Ισπανία ανοικτά για το τελετουργικό του ακρωτηριασμού των γυναικείων γεννητικών οργάνων. Οι αντιτιθέμενες απόψεις τους αποκαλύπτουν την πολυπλοκότητα ενός αμφιλεγόμενου ζητήματος, στο οποίο τα ανθρώπινα δικαιώματα και η πολιτισμική παράδοση αντιπαρατίθενται.

Τα σπίτια είναι χαμηλά (15΄), Π. Βεκρής/Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Λέσβου, Ελλάδα

Πρόκειται για το επί μέρους αποτέλεσμα ερευνητικής δουλειάς του Συλλόγου Aρχιτεκτόνων Λέσβου για τα αγγειοπλαστία του Μανταμάδου Λέσβου στην περιοχή “Τσουκαλαριά” ή ” Καμίνια”, όπως προτιμούν να τα λένε οι κάτοικοι της περιοχής αυτής, απέναντι από τα παράλια της Μικρασίας.

ΣΤΗΝ ΑΚΡΗ ΤΟΥ ΚΑΒΟΥ (24΄), Π. Βεκρής/Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Λέσβου, Ελλάδα

Οι μνήμες στον πρώην οικισμό των αγγειοπλαστών, στον Άγιο Στέφανο της Λέσβου, η γοητεία της τέχνης του ταπεινού πηλού, το καμίνι όπου το παρελθόν συναντά το παρόν, αποτυπώνονται μέσα από τη ματιά και καθημερινότητα του τελευταίου εν ζωή παραδοσιακού κεραμοποιού. Το «Στην Άκρη Του Κάβου» ως τόπος – όριο ακροβατεί ανάμεσα στην καταστροφή και τη δημιουργία,  λειτουργώντας ως σημείο και σύνορο για να δει ο κεραμοποιός το παρόν και το μέλλον ενός κόσμου που αλλάζει.

ΜΑΚΑΡΑΣ, ΜΥΘΟΙ ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΕΣ

Χιλιάδες χρόνια πέρασαν από τότε… ο ευλογημένος όμως αυτός τόπος συνεχίζει να προσελκύει ανθρώπους’ φτωχούς μα και βασιλιάδες, νέους μα και ώριμους, να τους μαγεύει, να τους συνδέει με δεσμούς γάμου, να τους ενδυναμώνει να ανοίξουν τα φτερά τους για νέες πατρίδες αλλά και να τους καλλιεργεί το αίσθημα του νόστου…… ακολουθώντας πάντα τα χνάρια του μυθικού βασιλιά Μάκαρα.