Samios (10’), Μαρια Γιαννουλη, Ελλάδα

SAMIOS trailer from Marni Films on Vimeo.

Ο διάσημος ζωγράφος Παύλος Σάμιος μας προσκαλεί στον δικό του κόσμο, σε εκλεκτικό στούντιό του στο κέντρο της Αθήνας, όπου δημιουργεί τα έργα του. Η αγάπη, τη ζωή και το θάνατο μέσα από τα δικά του μάτια.

Ο ΘΕΟΣ ΔΕΝ ΜΟΙΡΑΖΕΙ ΚΑΡΑΜΕΛΕΣ (73′), Βαγγελης Καλαμπακας, Ελλάδα

No Candies from Heaven (orig. title: O Theos den mirazi karameles) - DEMO from Vangelis Kalambakas on Vimeo.

Στη σημερινή Αιθιοπία υπολογίζεται ότι πάνω από 5 εκατομμύρια παιδιά στεγάζονται σε διάφορα ιδρύματα, διάσπαρτα σε όλη τη χώρα. Η κάμερα μάς μεταφέρει πίσω από τις κλειστές πόρτες ενός χριστιανικού ορφανοτροφείου της Αντίς Αμπέμπα για να παρακολουθήσουμε την καθημερινή ζωή των μικρών τροφίμων του: Πενήντα περίπου παιδιά κάθε ηλικίας, από βρέφη έως έφηβοι, δέχονται τη φροντίδα βρεφοκόμων, νοσοκόμων και εθελοντριών παράλληλα με την αυστηρή θρησκευτική κατήχηση.

The Shebabs of Yarmouk (78′), Axel Salvatori-Sinz, France

The Shebabs of Yarmouk, a film by Axel Salvatori-Sinz, Official trailer from Adalios, production documentaire on Vimeo.

Στο Yarmouk (Συρία), η Shebabs, μια μικρή ομάδα αγοριών και κοριτσιών, υπήρξαν φίλοι από τότε που ήταν έφηβοι. Τώρα, παραμονή της ενήλικης ζωής, έχουν μια πραγματική δίψα για ζωή, ενώ όλοι τίθενται αντιμέτωποι με περίπλοκες καταστάσεις. Μεταξύ της ανάγκης για ελευθερία και προσκόλλησης στην  ομάδα, μεταξύ λαχτάρας για εξέγερση και της προοπτικής για ομαλή ζωή, η επιλογή είναι δύσκολη. Πόσο μάλλον  όταν είσαι ένας Παλαιστίνιος πρόσφυγας στο στρατόπεδο του Yarmouk, στη Συρία

The Martyrdom of the Seven Monks of Tibhirine (73′), Malik Aït-Aoudia & Séverine Labat, Algeria/France

Από πού πηγάζει ο φανατισμός: Γιατί οι άνθρωποι σκοτώνουν στο όνομα της θρησκείας: Το 1996, επτά μοναχοί είχαν απαχθεί και δολοφονηθεί στην Αλγερία. Οι άνδρες αυτοί ήταν πολύχρονη κάτοικοι της Αλγερίας, που ζούσαν στο μοναστήρι τους στην οροσειρά του Άτλαντα. Γάλλοι στην καταγωγή, προσαρμόστηκαν στο νέο περιβάλλον και ήταν ανοικτοί στην Μουσουλμανική πλειονότητα που τους περιέβαλε.

Tito’s Glasses (90′), Regina Schilling, Germany

Η Adriana Altaras είναι σκηνοθέτης, ηθοποιός και συγγραφέας. Κατάγεται από μια χώρα που δεν υπάρχει πια: Τη Γιουγκοσλαβία. Είναι κόρη Εβραίων ανταρτών που πολέμησαν στο πλευρό του Τίτο και αργότερα ξεκίνησαν μια νέα ζωή στην μεταπολεμική Γερμανία.  Η ζωή της Andriana μοιάζει ασυνήθιστη, μπορεί όμως να θεωρηθεί σαν ένα παράδειγμα της γενιάς μετά τον Πόλεμο. Η συνεχής έρευνα για τις ρίζες της αποτελεί την σταθερή συντροφιά της.

The Unwelcoming (73’), Robby Elmaliah, Israel

Οι προκλήσεις της μετανάστευσης καταγράφονται σε αυτην την ταινία όπου μια οικογένεια μετοικίζει στι Ισραήλ το 2006 από ένα νησί της Τυνησίας.

Αν και η κοινότητα στην οποία φθάνουν φαίνεται σαν το πιο φυσικό μέρος για να δημιουργηθεί τον έο σπίτι τους, οι εντάσεις δεν αργούν να προκύψουν μεταξύ της ευρύτερης κοινότητας και της οικογένειας Uzan, καθώς και μέσα στην ίδια την οικογένεια.

Η νέα γενιά θέλει να ενταχθεί στο νέο περιβάλλον, ενώ ο πατέρας τους θεωρεί ότι η τιμή του έχει χαθεί. Οι πραγματικότητες της νέας χώρας του είναι σε αντίθεση με την επιθυμία του να κερδίσει τίμια το ψωμί τους

NAIL V. “Heroes Don’t Know They’re Heroes”(60′), Kurtuluş Özgen, Turkey.

NAIL V. Documentary Film Trailer (with English Subtitles) from Kurtuluş Özgen on Vimeo.

Οι αληθινοί ήρωες δεν γνωρίζουν ότι είναι ήρωες! Η ταινία είναι μια ιστορία για τον Nail Vahdeti Cakirhan μια προσωπικότητα που αποτέλεσε πηγή έμπνευσης και έζησε μια αξιοσημείωτη ζωή. Ένας ποιητής. επαναστάτης, δημοσιογράφος, πολιτικός, βραβευμένος αυτοδίδακτος αρχιτέκτονας και διανοούμενος.

Η ζωή του είναι ένα τρανό παράδειγμα ότι μια ιδέα, μια ιδεολογία είναι μια πράξη ζωής και όχι μόνο μια πράξη.

Leaving Greece (79′), Anna Brass, Germany

Trailer "Leaving Greece" english from Anna Brass on Vimeo.

Το 2008, οι Αφγανοί έφηβοι, Χουσείν, Ρέζα και Κάκα εγκατέλειψαν την πατρίδα τους για την Ευρώπη, με την ελπίδα να βρουν ελευθερία και ειρήνη. Φτάνουν στην Ελλάδα, αλλά  βρίσκονται αντιμέτωποι με την αυγή της οικονομικής κρίσης. Γρήγορα αντιλαμβάνονται ότι ο τόπος δεν τους κρατά. Παρά ταύτα, δεν μπορούν να φύγουν διότι τα ελληνικά σύνορα είναι από τα καλύτερα φυλασσόμενα στον πλανήτη. Οι τρείς φίλοι προσπαθούν να εγκαταλείψουν τη χώρα για να περάσουν σε άλλο μέρος της Ευρώπης, περνώντας από μια νόμιμη διαδικασία χορήγησης ασύλου. Το γεγονός αυτό φέρνει σε δοκιμασία οχι μόνο τη φιλία τους, αλλά και την ίδια τους τη ζωή.

Μια ταινία για τη φιλία και την αντιφατική μεταναστευτική πολιτική της Ευρώπης.

Monsterman (85’), Antti Haase, Finland/Norway/Sweden

Ένας ροκ στάρ της Heavy Metal που ζεΙ σαν ένας αιώνιος έφηβος, ο Mr Lordi κινδυνεύει να χάσει το φανταστικό κόσμο των τεράτων, 6 χρόνια μετά τη νίκη του στον μεγαλύτερο διαγωνισμό τραγουδιού του κόσμου. Μπορεί να σηκωθεί ξανά και να διαφεντεύει τον φανταστικό του κόσμο; Ή μήπως πρέπει να μεγαλώσει;

Tell Me Mnemosyne (55.15’), Lisa Speling, Germany/Greece/UAE

Η ταινία ως μια προσωπική έρευνα σχετικά με τη ζωή ενός διευθυντή φωτογραφίας. Αμφισβητεί  τη μνήμη μας και αναρωτιέται τι μένει; Ο κινηματογράφος ως διατήρηση: θέσεις και  τα ομοιώματα τους, στα οποία το παρελθόν ζει στη συνάντηση και αναζωογονεί. Ένα πορτρέτο χωρίς πρωταγωνιστή, ο οποίος υφίσταται μόνο μέσα από τις εικόνες από το παρελθόν του, τα μέρη που επισκέφθηκε κάποτε και με τη φαντασία του κοινού που δημιουργεί ένα φανταστικό χαρακτήρα κατά τη διάρκεια του χρόνου που τρέχει η ταινία.